eFame.pl

Najlepszy blog E-Commerce

Case Study

Kampania z Automatyczną Optymalizacją Budżetu

Standardowo jeżeli tworzymy kampanie na Facebooku tworzymy również Adsety. Przykładowo

Tworzymy Kampanie dla Firmy wypożyczającej samochody

Adset 1: Targetuje osoby które znają i cenią sobie markę BMW, Audi itd.
AdSet 2:  Targetujemy osoby które potrzebują auta miejskiego.
AdSet 3: Targetujemy osoby które potrzebują np. jakiegoś Busa.



Przy standardowych ustawieniach budżetu, wybierasz kwotę na poziomie zestawu reklam. To oznacza, że przypisujesz ją do konkretnej grupy docelowej i na tę grupę chcesz ją przeznaczyć.

To rozwiązanie ma sporo zalet, ale wymaga regularnego przeglądania zestawów reklam, aby wychwycić nieefektywne grupy i wyłączyć reklamy. Jeżeli tego nie zrobisz, zmarnujesz pieniądze na kliknięcia, które są albo zbyt drogie, albo po prostu nie przynoszą konwersji.

Wyjaśniając obrazek po lewej stronie:

Jak widzimy AdSet 2 działał najlepiej ( uzyskał 5 konwersji zakupu)

Natomiast 1 i 3 nie działały tak dobrze jak AdSet 2 mimo tego koszt był taki sam.

Widzimy dokładnie że najlepszą grupą docelową jest AdSet numer 2

Tylko jak zautomatyzować kampanie do tego stopnia aby najlepiej działająca była miał więcej budżetu do wydania niż pozostałe ?


Przychodzi tutaj z pomocą Kampania z Automatyczną optymalizacją budżetu (CBO).

Podczas korzystania z CBO nie ustawiamy budżetu na poszczególne adSety lecz na całą kampanie.
Wtedy Facebook lokuje sam budżet tam gdzie najlepiej działa i dzięki temu nie musimy optymalizować kampanii ręcznie tylko to właśnie Facebook robi to za nas. Dzięki temu mamy możliwość osiągnięcia większej ilości konwersji.

Czy dzięki temu Automatyczne Kampanie rozwiązują w pełni nasz problem z przepalanym budżetem ? NIE

Trzeba pamiętać, że nie należy stosować CBO w kampaniach które będą trwały krótko, ponieważ Facebook potrzebuje czasu na samą optymalizacje. Jeżeli chcemy wyłączyć kampanie to 2-3 dniach to najzwyczajniej w świecie taka kampania nie ma po prostu senu.

W Filmiku poniżej przedstawię Wam jak stworzyć taką kampanie.

Jest to bardzo proste i nie wymaga zaawansowanej wiedzy. Po wyborze CBO tworzymy kampanie tak jak zwykle.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *